Taller-Escola FPAC, Sabadell 10/01/2013 © FPAC |
Origen
A
Sabadell han volat dos exemplars d'aquest avió de turisme competitiu, senzill i econòmic, de origen Italià construït per la firma italiana Macchi.
El de la FPAC arribà a Espanya l’any 1950 amb matrícula
I-MACC i va fer una entrada espectacular en el mon de l'aviació esportiva doncs tot i que disposava
només d’un motor Continental de 65 CV guanyà la Vuelta Aérea
d’aquell mateix any.
En 1952 va rebre la matrícula actual, EC-AGM, i des de llavors ha anat canviant de propietaris. A l’any 1960 fou
protagonsita d'un accident, i durant la dècada dels 70
es va començar a reconstruir per poder-lo volar.
Tot
i què experimentà un llarg període de tasques i feines de restauració
dutes a termes per Esteve Montoliu, quan els hereus d l'últim propietari van dipositar l'aeronau als hangars de la FPAC encara hi havia un munt d'operacions pendents.
En Febrer de 2013 es va re-empendre el procés de restauració, un cop acordada la transmissió de propietat, completada a l'estiou de 2014. El primer objectiu es de recuperar la operativitat de l'aeronau en rodatge a terra. Un cop s'hagi aconseguit i es disposi de pressupost, s'encomenaran les tasques de renovació del certificat d'aeronavegabilitat.
Taller-Escola FPAC, Sabadell 14/11/2014 ©
FPAC
A
Sabadell han volat dos exemplars d'aquest avió de turisme competitiu, senzill i econòmic, de origen Italià construït per la firma italiana Macchi.
El de la FPAC arribà a Espanya l’any 1950 amb matrícula I-MACC i va fer una entrada espectacular en el mon de l'aviació esportiva doncs tot i que disposava només d’un motor Continental de 65 CV guanyà la Vuelta Aérea d’aquell mateix any.
En 1952 va rebre la matrícula actual, EC-AGM, i des de llavors ha anat canviant de propietaris. A l’any 1960 fou protagonsita d'un accident, i durant la dècada dels 70
es va començar a reconstruir per poder-lo volar.
Tot
i què experimentà un llarg període de tasques i feines de restauració
dutes a termes per Esteve Montoliu, quan els hereus d l'últim propietari van dipositar l'aeronau als hangars de la FPAC encara hi havia un munt d'operacions pendents. El de la FPAC arribà a Espanya l’any 1950 amb matrícula I-MACC i va fer una entrada espectacular en el mon de l'aviació esportiva doncs tot i que disposava només d’un motor Continental de 65 CV guanyà la Vuelta Aérea d’aquell mateix any.
En 1952 va rebre la matrícula actual, EC-AGM, i des de llavors ha anat canviant de propietaris. A l’any 1960 fou protagonsita d'un accident, i durant la dècada dels 70
es va començar a reconstruir per poder-lo volar.
En Febrer de 2013 es va re-empendre el procés de restauració, un cop acordada la transmissió de propietat, completada a l'estiou de 2014. El primer objectiu es de recuperar la operativitat de l'aeronau en rodatge a terra. Un cop s'hagi aconseguit i es disposi de pressupost, s'encomenaran les tasques de renovació del certificat d'aeronavegabilitat.
Taller-Escola FPAC, Sabadell 14/11/2014 © FPAC |
Origen
En Sabadell han volado dos ejemplares de este avión de turismo
competitivo, sencillo y económico, de origen italiano construido por la
firma italiana Macchi.
El de la FPAC llegó a España en 1950 con matrícula I-MACC e hizo una entrada espectacular en el mundo de la aviación deportiva pues aunque disponía sólo de un motor Continental de 65 CV ganó la Vuelta Aérea de ese mismo año.
En 1952 recibió la matrícula actual, EC-AGM, y desde entonces ha ido cambiando de propietarios. En el año 1960 fue protagonsita de un accidente y durante la década de los 70 se empezó a reconstruir para ponerlo en vuelo.
Aunque experimentó un largo periodo de tareas y trabajos de restauración llevadas a cabo por Esteve Montoliu, cuando los herederos de su último propietario la depositaron en los hangares de la FPAC todavía estaba a falta de un buen número de operaciones.
En Febrero de 2013 se reinició el proceso de restauración, una vez acordada la transmisión de propiedad, que se perfeccionó en el verano de 2014. El primer objetivo de la restauración es que la aeronave recupere su operatividad en rodaje autónomo. Una vez se haya conseguido y se disponga de presupuesto, se emprenderán las tareas necesarias para la renovación del certificado de aeronavegabilidad.
El de la FPAC llegó a España en 1950 con matrícula I-MACC e hizo una entrada espectacular en el mundo de la aviación deportiva pues aunque disponía sólo de un motor Continental de 65 CV ganó la Vuelta Aérea de ese mismo año.
En 1952 recibió la matrícula actual, EC-AGM, y desde entonces ha ido cambiando de propietarios. En el año 1960 fue protagonsita de un accidente y durante la década de los 70 se empezó a reconstruir para ponerlo en vuelo.
Aunque experimentó un largo periodo de tareas y trabajos de restauración llevadas a cabo por Esteve Montoliu, cuando los herederos de su último propietario la depositaron en los hangares de la FPAC todavía estaba a falta de un buen número de operaciones.
En Febrero de 2013 se reinició el proceso de restauración, una vez acordada la transmisión de propiedad, que se perfeccionó en el verano de 2014. El primer objetivo de la restauración es que la aeronave recupere su operatividad en rodaje autónomo. Una vez se haya conseguido y se disponga de presupuesto, se emprenderán las tareas necesarias para la renovación del certificado de aeronavegabilidad.
Taller-Escola FPAC, Sabadell 14/11/2013 ©
FPAC
|
Origin
Two units of this competitive touring aircraft, simple and economical, of Italian crigin have flown at Sabadell airport.
Built by the Italian company Macchi, the FPAC one came to Spain in 1950 with registration I-MACC Its entrance into the world of sport aviation was spectacular since it won that year's Spain Air Tour with just a 65 hp Continental engine.
In 1952 she received the current EC-AGM, and since then changed its ownership many times. Having had an accident in 1960, its airworthy rebuilding was undertaken during the 70s.
Despite experiencing a long period of restoration work and tasks carried by Mr. Esteve Montoliu, when the plane was deposited by its last owner heirs at the FPAC hangars, a lot of operations were still open or to-be initiated.
The continuation of the restoration process was undertaken by the FPAC in February 2013 once the transfer of ownership, completed in 2014, was ageed. The first goal is to recover its on ground operational capability, once achieved and budget permitting, the second stage will be to recover its airworthiness.
Taller-Escola FPAC, Sabadell 14/11/2013 © FPAC |
Perfil històric
Un cop finalitzada la II Guerra Mundial la firma Macchi, constructora del MC 205 Veltro, sens dubte el millor avió de caça italià en la esmentada guerra, reinicià l’activitat aeronàutica amb l’estudi d’un avió de turisme competitiu, senzill i econòmic. El resultat d’aquest projecte fou el disseny, a càrrec de l’ingenier Ermanno Bazzochi, d’un monopla d’ala alta en voladís, tren tricicle y cabina tancada per a dos tripulants, encara que més tard es derivà un model triplaça i fins i tot un hidroavió equipat amb flotadors.
Tot i la seva limitada motorizació, les seves bones prestacions la convertirien en un èxit de vendes. Guanyador de numbroses competicions esportives, obtingué el reconeixement de ”l’Aeronautica Militare Italiana” en la què va exercir el paper d’entrenador elemental. Amb els anys es fabricaren noves versions amb diferents motors, fins a totalitzar 183 unitats, sent construïda també a Argentina per Germán Bianco SA (1959).
Taller-Escola FPAC, Sabadell 27/02/2013 © FPAC |
Tras
finalizar la II Guerra Mundial la firma Macchi, constructora del MC 205 Veltro,
sin duda el mejor avión de caza italiano en la contienda, reinició su actividad
aeronáutica con el estudio de un avión de turismo competitivo, sencillo y
económico. El resultado de este proyecto fue el diseño, a cargo del ingeniero
Ermanno Bazzochi, de un monoplano de ala alta en voladizo, tren triciclo y
cabina cerrada para dos tripulantes, aunque más tarde se derivó un modelo
triplaza e incluso un hidroavión equipado con flotadores.
A
pesar de su limitada motorización, sus buenas prestaciones le convirtieron en
un éxito de ventas. Ganador de numerosas competiciones deportivas, obtuvo el
reconocimiento de la Aeronautica Militare Italiana en la que desempeñó el papel
de entrenador elemental.
Con
los años se fabricaron nuevas versiones con diferentes motores, hasta totalizar
183 unidades, siendo construida también en Argentina por Germán Bianco SA
(1959).
Taller-Escola FPAC, Sabadell 28/02/2015 © FPAC |
Historical Profile
Once World War II ended, Macchi firm, the MC 205 Veltro manufacturer, definitely the best Italian fighter
aircraft in the war, resumed his aeronautical activity with the study of a competitive, simple and economic airplane for tourism. The result of this project
was to design, in charge of the engineer Ermanno Bazzochi, a high-wing
monoplane cantilever railway tricycle and enclosed cabin for two crew members, although
later a three-seat model and even a hydro-plane equipped with floats was
derived.
Despite its limited engine,
its good performance made him a bestseller. Winner of numerous sports competitions
won the recognition of the “Aeronautica Militare Italiana” in which he played
the role of elemental trainer. Over the years new versions
with different engines were manufactured, until a total of 183 units, also being
built in Argentina by German Bianco SA (1959).
Característiques / Características / Characteristics
|
|
EC-AGM
|
|
MODELO / MODEL
|
Macchi
MB-308
|
Tipo
Role |
Avión utilitario
Utility aircraft |
País de Origen
National Origin |
Italia
Italy |
Fabricante
Manufacturer |
Macchi,
German Bianco
|
Diseñador
Designer |
Ermanno
Bazzocchi
|
Primer vuelo
First flight |
19 Enero 1947
19 January 1947 |
Situación Operativa
Operational Status |
Aero clubs
Pilotos privados / Private pilot owners |
Retirado
Retired |
1954
|
Usuario Principal
Primary user |
Italy,
Egypt, Lebannon, Argentina
|
Fabricado
Produced |
1947-1954
|
Unidades construidas
Number built |
183
|
Variantes
Variants |
MB
308 Idro
MB 308G MB 308-100 |
Características Generales /
General Characteristics
|
|
Tripulación
Crew |
Dos
Two |
Capacidad
Capacity: |
484
lb
|
Longitud
Length: |
6.53
m (21 ft 5 in)
|
Envergadura
Wingspan: |
10.00
m (32 ft 10 in)
|
Altura
Height: |
2.18
m (7 ft 2 in)
|
Superficie alar
Wing area: |
13.72
m2 (147.7 sq ft)
|
Peso vacío
Empty weight: |
410
kg (904 lb)
|
Peso bruto
Gross weight: |
650
kg (1,433 lb)
|
Capacidad de combustible
Fuel capacity: |
80 litres (21 US gal; 18 imp gal)
|
Planta motriz
Powerplant: |
1 × Continental C85 air-cooled flat-four, 63 kW (85
hp)
|
Prestaciones / Performance
|
|
Velocidad máxima operativa
Vmo Maximum speed:
|
197
km/h (122 mph; 106 kn)
|
Velocidad de crucero
Cruise speed: |
164 km/h (102 mph; 89 kn) (70% power)
|
Autonomía / Range:
|
760
km (472 mi; 410 nmi)
|
Techo de servicio
Service ceiling: |
4,500
m (14,764 ft)
|
Velocidad ascensional
Rate of climb: |
6
minutes to 1,000 m (3,300 ft)
|
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