Welcome

Sobre el Blog del Taller-Escola de la FPAC

Els Estudiants, Aprenents, Voluntaris i Professionals del Taller-Escola de la FPAC, volem compartir experiències, fets, descobriments i resultats en la gestió, restauració i manteniment de l'operativitat i aeronavegabilitat de les aeronaus de la Col·lecció d'Aeronaus Clàssiques de la FPAC.

Els enginyers, professionals i professionals de manteniment de la FPAC ajudem a la formació d'alumnes dels dos Instituts de Formació Professional Aeronàutica de l'àrea metropolitana de Barcelona, ​​donant-los suport i supervisant les 410 hores d'aprenentatge en entorn real requerit al pla d'estudis. També a d'altres estudiants de Formació Professional i de Formació Universitària que realitzen períodes de Pràctiques Curriculars a la FPAC.

El desenvolupament de la curiositat personal, d'activitats organitzades en processos i de la comunicació textual i gràfica de fets i activitat, formen part del nostre ADN en la construcció i la transferència de coneixements i d'habilitats professionals.

Volem agrair el patrocini d'Air BP, OLYMPUS i Diputació de Barcelona que fan possible les  activitats del Taller-Escola de la FPAC que compartim en aquest bloc.  

Els Aprenents-alumne del Institut Illa dels Banyols 2012-2013 amb el Cap de Taller i el Cap d'Estudis.
Los Aprendices-alumnoe del Institut Illa dels Banyols 2012-2013 con los Jefe de Taller i Jefe  de Estudios. The Institut Illa dels Banyols 2012-2013 Apprentices with the Workshop Master and the Training Head.
Janer 2013 © FPAC - José Fernández García - www.aerotendencias.com

 

Acerca del Blog del Taller-Escuela de la FPAC


Los Estudiantes, Aprendices, Voluntarios y Profesionales del Taller-Escola de la FPAC, queremos compartir experiencias, hechos, descubrimientos y resultados en gestión, restauración y mantenimiento de la aeronavegabilidad de la Colección de Aeronaves Clásicas de la FPAC.

Los ingenieros, profesionales y profesionales de mantenimiento de la FPAC ayudan a la formación de alumnos de los dos Institutos de Formación Profesional Aeronáutica del área metropolitana de Barcelona, apoyándoles y supervisando las 410 horas de aprendizaje en entorno real requeridos en su plan de estudios. También a otros Estudiantes de Formación Profesional y de Formación Universitaria que realizan Períodos de Prácticas Curriculares en la FPAC.

El desarrollo de la curiosidad personal, de actividades organizadas en procesos y de la comunicación textual y gráfica de los hechos forman parte de nuestro ADN en la construcción y la transferencia de conocimientos y habilidades profesionales.

Queremos agradecer el patrocinio de Air BP, OLYMPUS y Diputación de Barcelona que hace posible la actividad del Taller-Escola de la FPAC que compartimos en este blog.

1700 hores de feina s'invertiren en la reconstrucció de la Bücker 131 Jungmann EC-DAU.  Al fons es veu la Beechcraft T-34 Mentor EC-JKM que estava en revisió anual
Se invirtieron 1700 horas de trabajo en la reconstrucción de la Bücker 131 Jungmann EC-DAU. Al fodo se ve la Beechcraft T-34 Mentor EC-JKM que estaba en revisión anualRebuilding the Bücker 131 EC-DAU required more than 1700 hours. In the background the Beechcraft T-34
"Mentor" EC-JKM having its Airworthiness Annual visit.
Circa 2010 © FPAC - Toni Tejón

 About the FPAC Workshop-School Blog



Through the Logbook-Blog we, the interns, apprentices, volunteers and professionals of the FPAC, share our experiences, facts and findings in the management, restoration and airworthiness maintenance of the FPAC Heritage Flying Collection. We trust that the journal will also enthuse in you our passion of keeping alive Spain´s aviation heritage for all to enjoy…

The FPAC Professionals, Aircraft Engineering and Aircraft Maintenance Professionals volunteer in forming and supporting the Apprentices of two Barcelona metropolitan area Professional Training Institutes in their 410 hours of learning with a "hands on" working practical syllabus as well as to other Curricular Internship Students from nearby Universities and other Professional Training Institutes. 

The development of personal curiosity, process-driven activities and factual image-based communication are part of our DNA in building and transfering knowledge and professional skills.

We want to thank the Air BP, OLYMPUS and "Diputació de Barcelona" for the sponsorship that makes possible the FPAC Workshop-School activities that we share in the blog. 

Finalitzant una restauració cosmética  i revisió anual d'aeronavegabilitat de la Bücker 131 Jungmann EC-FTZ
Finalizado una restauración cosmética y la revisión anual de la Bücker 131 Jungmann EC-FTZ 
Finalising the Bücker 131 EC-FTZ Annual Airworthiness visit and cosmetic restoration.
End of January 2013 © FPAC - by Quim Roser - www.quimroser.com





 

La Col.lecció d'Aeronaus Clàssiques en Vol 


La "Fundació Parc Aeronàutic de Catalunya" (FPAC) és una organització sense ànim de lucre, registrada com Fundació Cultural Privada amb el número 1144 segons resolució del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya de 30 d'octubre de 1977. NIF G-61.449.245. Ens trobem a l'Aeroport de Sabadell, 08205 Sabadell i pot coneixe'ns mes a fons visitant-nos a www.fpac.org

Amb un petit donatiu econòmic ocasional o annual, o amb un donatiu d'hores de col·laboració en les activitats de la FPAC, pot fer-se Soci Benefactor de la Fundació i conèixer els treballs de restauració d'aeronaus en curs, visitar amb un acompanyant el Taller-Escola, fer una visita guiada a la Col·lecció d'Aeronaus Clàssiques, veure-les volar i fins i tot guanyar un vol en un avió clàssic.

Així podrà contribuir a la formació i a la inserció laboral d'estudiants i persones aturades en pràctiques i a la conservació del nostre patrimoni històric. 

Un cop s'hagi inscrit com Soci Benefactor de la Fundació també podrà col·laborar activament, com Soci Benefactor Voluntari, en les activitats de la FPAC mes properes a les seves competències i interessos. 

Trobarà molta més informació sobre aquesta possibilitat de mantindre's actiu després de la jubilació visitant el Programa Voluntari de la FPAC.
© FPAC - Joaquim Rodríguez

La Colección de Aeronaves Clásicas en Vuelo 

La "Fundació Parc Aeronàutic de Catalunya" (FPAC) es una organización sin ánimo de lucro, registrada como Fundación Cultural Privada con el número 1144 según resolución del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya de 30 de octubre de 1977. NIF G-61449245. ubicada en el Aeropuerto de Sabadell, 08205 Sabadell.

Con un pequeño donativo económico ocasional o anual , o con un donativo de horas de colaboración en las actividades de la FPAC, puede hacerse Socio Benefactor de la Fundación y conocer los trabajos de restauración de aeronaves en curso, visitar con un acompañante el Taller -Escuela, hacer una visita guiada por Socios Benefactores Voluntarios a la Colección de Aviones Clásicos, verlos en vuelo y ganar un vuelo en un avión clásico. 

Así contribuirá a la formación profesional e inserción laboral de estudiantes y peronas en paro y a la conservación de nuestro patrimonio histórico.  

Una vez se haya inscrito como Socio Benefactor de la Fundación también podrá colaborar activamente en las actividades de la FPAC más cercanas a sus competencias e intereses en calidad de Socio Benefactor Voluntario.  

Encontrará mucha más información sobre esta posibilidad de mantenerse activo después de la jubilación visitando el Programa Voluntario de la FPAC.
 
Novembre 2013 © FPAC José Fernández www.aerotendencias.com

The Heritage Flying Collection

The "Fundació Parc Aeronàutic de Catalunya" (FPAC) is a Registered Charity and Cultural Private Foundation, as stated and published by the Generalitat de Catalunya Justice Department on October 30th. 1977. Reg. No. 1114. VAT No. G-61449245. located at Sabadell Airport, E-08205 Sabadell, BARCELONA, Spain.

Joining us as an Occasional or Annual Benefactor through a minimum economic donation, as stated in the FPAC Benefactor Program you will be able to visit the aircraft restoration work-in-progress at the Workshop-School, the Classic Aircraft Flying Collection on tours guided by the FPAC volunteers, to win a flight on one of our Heritage Aircraft as well as to actively contribute to the FPAC operations as Volunteer Benefactor. 

You can find more about this amazing way to invest part of your retirement time by visiting the  Programa Voluntari at  the Foundation Blog.
Novembre 2013 @ FPAC José Fernández www.aerotendencias.com

Visites

La visita al Taller-Escola i als Avions Clàssics de la Col·lecció en Vol és un veritable "Vol al Passat", una excitant experiència que val la pena completar amb un dinar, una copa o un sopar al Restaurant Bar i Terrassa del Aeroclub Barcelona-Sabadell.
Above. A primary school visit to the Classic Flying Collection, February 2013.
(Image by Javier Ortega Figueiral)

Visitas

La visita al Taller-Escuela y a los Aviones Clásicos de la Colección en Vuelo es un verdadero "Vuelo al Pasado", una excitante experiencia que vale la pena completar con un almuerzo, de una copa o de una cena en el restaurante Bar Terraza del Aeroclub Barcelona-Sabadell.
 
Views of he Col.lection Display set for the Spanish Airforce Chief visit to the FPAC
and the Aero Club Barcelona Sabadell February 25th, 2013 (pictures by Domingo Jaumandreu)

Visits

Visiting the Workshop-School and the Classic Airplanes Flying Collection is a true "flying to the past" exciting experience worth to be completed with either an after-visit lunch, an evening drink or a dinner at the Aeroclub Barcelona-Sabadell, Bar & Terrace Restaurant.

Find more at  http://fpac-flyingheritage.blogspot.com.es/p/blog-page.html
Novembre 2013 @ FPAC José Fernández www.aerotendencias.com


We do hope that the pictures and comments of this blog will encourage you to join us in preserving Spain's aviation heritage for future generations by becoming a member.

The FPAC Workshop-School Blog Imaging is sponsored by

1 comentari:

  1. Many engineers develop new products. During this process, they consider several factors. For example, in developing an industrial robot, engineers precisely specify the functional requirements; design and test the robot's components; integrate the components to produce the final design; and evaluate the design's overall effectiveness, cost, reliability, and safety.

    Hollis Asia

    ResponElimina